Скриената реклама е насекаде


Навикнати сме со рекламните блокови на телевизија. Независно што се досадни, во повеќето случаи едноставно го исклучуваме звукот и трпеливо чекаме да продолжи филмот кој го гледаме.

Кога пак во некое предавање или филм се појави шише вода со етикета или камерата се фокусира на името на трговски центар, тогаш знаеме дека станува збор за “позиционирани производи”. Ова е терминот со кој во 2009 година Европската унија ги обврзе родните телевизии да го означуваат овој вид рекламирање.

Што се случува, сепак, кога рекламата илезе надвор од медиумите и се скрие низ длабочините на интернетот? Важат ли истите тие прописи и одредби? На теорија – да, но во пракса недостасува реална контрола врз присуството на рекламирање во глобалната мрежа. На нас, корисниците, ни паѓа одговорната задача да внимаваме каде и што читаме.

Се чини дека во форумите, кои секогаш се доживуваат како места за самопомош, многу често се спомнуваат имиња на конкретни производи и производители, со цел да дадат совет и дискусија, но не секогаш тоа е главната цел.

Токму форумите се меѓу омилените интернет делови на рекламите. Наместо да платат големи суми на медиумите, тие си прават регистрации во различни сајтови и божем како задоволни корисници ги препорачуваат своите производи.

Ако сте влегле барем еднаш во некој форум за убавина, сигурно сте забележале како некој ентузијаст раскажува за својата нова диета на пример. Ако корисникот е доволно убедлив, тогаш следува бран “зарибени” дами кои трчаат до продавница за да купат предметната спирала.

Создава манија, како последица на што продажбата скок, а во исто време се заштедат и пари од реклами. Дури производот да биде со лош квалитет, веќе се пристигнати приходи од еднократни продажба.

Во графата на “најевтините реклами” не влегуваат само козметичките производители. Кон неа би можело да спаѓа секое трговско друштво. Без разлика дали нудат облека, апарати или лек, дури и во последните неколку години се среќаваме со многу слични случаи во кои трговците нагло се обидуваат да прават евтина реклама на стока.

Ако се посоветувате со форуми, тоа е одлично, но секогаш имајте на ум дека може да станува збор за конкретни производи, и многу веројатно е да се претворите во жртва на скриена реклама.


Видете следно

Петстотини педесет и еден корисник ја искористил акцијата за плаќање на сметките за вода на рати и без камата

Скопје, 6 август 2020 (МИА) – ЈП „Водовод и канализација” – Скопје информира дека акцијата …